Presentation - Philippa

Philippa Wilkens heter jag och jag är 14 år gammal. Jag bor i Stockholm tillsammans med min mamma, min pappa bor i Frankrike. På dagarna går jag i skolan som vanliga människor gör och på eftermiddagarna kan du antingen hitta mig i stallet, djupt inne i pluggande eller med min hund eller hamster.
Jag gillar att hoppträna tillsammans med min hund eller gå långa promenader i skogen. Min största dröm med Dino är att tävla agility. Vi är en bit på vägen, Dino har en otrolig talang för hoppning, han är som en levande studsboll och när han är fokucerad är han väldigt lydig och tillsammans blir vi ett rätt bra team, men än sålänge är vi inget farligt ekipage på tävlingsbanorna. 
Jag och Dino (för 2 år sedan dock) haha :) Foto:Tova Eivinsson, kombiryttarna.blogg.se

Sedan är jag ju en hästtjej, det sitter i mitt blod och kommer alltid att göra. Jag började på ridskola typ 2006 (?) men innan det har jag hela livet ridit hoe min mormor och morfar som bor på en hästgård och har egna hästar. Sommaren 2012 fick jag för första gången känna på hur det var att ha en egen häst, jag hyrde en sommar ponny i 4 veckor. Senare i vintern 2012 så flyttade jag och min mamma och då fick jag min första ponny. En C-ponny valack vid namn Zlatan, då var han 8 år och inte så rutinerad. Kemin funkade inte riktigt mellan mig och Zlatan och efter en jobbig tid så bestämde vi oss för att sälja Zlatan. Jag vet var Zlatan håller hus just nu och jag vet att han har det riktigt bra, ärligttalat 10 gånger bättre än han hade det hos mig. Sedan köpte vi en annan ponny, Smart och jag kan inte skriva om honom, för då börjar jag grina så jävla hårt. Men nu har jag tagit en paus från att ha egen häst och jag rider numera på ridskola en gång i veckan, har haft medryttarhäst men har ingen för tillfället. Jag är även med i Gustavsbergs Ridskolas Ponnycup-dressyr lag. Ponnycupen är en utbytes tävling mellan olika ridskolor i Stockholms län. I sommar siktar jag mot en egen ponny igen.
Jag och min kompis hyrponny sommaren 2014, Foto:Tova Eivinsson, kombiryttarna.blogg.se
Jag och min Wallebuus, som jag tävlar i ponnycupen ♥
 
Ja, mycket mer finns nog inte att säga om mig, inte som jag kan komma på nu i alla fall. Jag ska uppdatera så mycket jag kan och jag hoppas ni vill vara med och läsa. Är det något ni undrar eller vill säga så är det bara att skicka iväg en kommentar.
Jag och Boss, min kompis ponny♥
 
 
 

Kommentera inlägget





Kom ihåg mig?