Presentation - Andrea♥

Kan börja med att säga att detta kanske blir lite långt men jag har så mycket att prata på om ;) 
 
Hejsan! Jag heter Andrea, född 2000.
 
I drygt 8 år har jag befunnit mig i stallet och på häst ryggen och är nu parkerad på Ridskolan Stockby på Lidingö. Där står även en häst vid namn Lucky strike som även är min favorit häst: 
 
 
Lucky är en maxad D-ponny valack med ett hjärta av guld♥ Han har sina dagar, ibland kan han vara som en prima ballerina och dansa runt i ridhuset men ibland kan allt bara kaosa ihop och gå piss. Han är inte så jätte populär bland alla andra pågrund av att han är så pass speciell och inte lik någon annan häst på ridskolan, han är ingen häst man bara kan hoppa upp på och få honom att gå som en klocka första gången, han är ingen man kan ha hoppat 4 gånger och sedan komma in och ta en placering i hopptävlingarna! Nej. Inte ens jag kan få honom att gå perfekt varje gång jag rider honom, nonono! 
Jag har ridit lucky konstant i ett år nu, vi har tävlat  sex gånger, en clear rond, en 80cm samt fyra 70cm. Vi kan börja från början, med den där Clear rounden.... 4 fel därav ryttarfel, men jag var nöjd.
Våran första 70 cm tävling sprang han på som att han hade eld i baken! Han blev stark vilket ledde till fel avstånd på en linje så vi fick 4 fel där med. Men sedan hände något, allt flöt på och vi kom tvåa i våran tredje tävling. Efter det kom den där 80cm tävlingen, vi kom in och tog hem vinsten! På den näst senaste tävlingen, 70cm, kom vi tvåa. Samt den senaste 70cm vann vi.  Det är pågrund av att jag ridit honom 'varje' fredag i ett år. Varför? Jo jag rider i en såkallad Kombigrupp:
 
En kombigrupp är en grupp där man rider varannan fredag hoppning, och varannan dressyr. Man tävlar också Ponnycupen som är en utbytes tävling med olika ridskolor i stockholms län. Jag tävlar ponnycupen i hoppning eftersom att jag är med av en hoppryttare än dressyr. 
Något vi även gör är att vi rider samma häst varje gång. Förutom när dom är borta 2 veckor för att ta ett litet break från ridskolan, dom är på vila.
Då rider jag somsagt Lucky och vi utvecklas mer och mer för varje gång. 
Denna grupp ger mig en stor utveckling i min ridning, speciellt då man får lära känna en speciell häst och komma närmare den. 
 
Jag rider också i en grupp på onsdagar som kallas P7, det är ridskolans högsta ponnygrupp.
 
På ridskolan har jag och några andra tonåringar en sak som heter Uss, ungdoms styrelsen stockby. Vi gör aktiviteter för dom 'små' i stallet och livar upp stämningen helt enkelt! Det är super kul, speciellt när det uppskattas så mycket som det gör! 
 
I förövrigt lever jag ett ganska normalt liv som tonåring, på friditen är jag med kompisar och pluggar, man måste ju bara älska skolan (*harkel*) 
Jag är även en liten 'mini' modell. Med mina 170 cm och mina långa ben lyckades jag bli en liten modell för stockholmsgruppen. Det tycker jag är super kul och här är en bild från mitt första modelljobb:
 
Men vi hoppas att ni kommer trivas här på bloggen och om det är något ni undrar över är det bara att säga till :D
 
 

Kommentera inlägget





Kom ihåg mig?